נכלל במאגר תכניות ג.פ.ן (תכנית מס' 13246)
הוראה מותאמת/מתקנת בקריאה הינה תחום חינוכי המתמקד בטיפול בסוגיות של קריאה לקויה ו/או איטית. הוראה מסוג זה מיועדת לתלמידים שקיים אצלם קושי לעמוד בנורמת ההישגים המצופה מהם בהתאם לשכבת הגיל שלהם. לעיתים המקור לבעיה הינו הפרעות של קשב וריכוז, לקויות למידה אחרות ו/או תוצאה של דרכי הוראה שאינן מותאמות לצרכי התלמיד. הוראה מתקנת/מותאמת עשויה לסייע רבות לתלמידים המתקשים בקריאה לממש את הפוטנציאל שלהם בבית הספר ובשלבים מאוחרים יותר גם בעולם האקדמי.
מטרות הקורס
- הקניית מיומנויות בהוראת העברית לתלמידים מתקשים תוך הבנת מקורות הקושי הנוגעים למבנה הייחודי של תחום הדעת ולמאפייני קשיים/לקויות למידה מובחנים של התלמיד.
- הדרכה לבניית תכניות עבודה מותאמות, ממוקדות נתונים ואופרטיביות.
- הצעת כלים לביצוע מיידי בליווי הדגמות.
אוכלוסיית יעד: מורות/ים בחינוך היסודי
מס' שעות: 30
מרצות: הגב' לימור אמדו, הגב' יערה אלון
נושאי הלימוד
- קשיים ולקויות למידה ברכישת הקריאה; אפיונים והדגמה.
- ללמוד לקרוא; קשיים קוגניטיביים ורגשיים של הלומד בזיקה למאפיינים מאתגרים של מבנה הדעת.
- איך בונים מיפוי? עקרונות והדגמה.
- בניית תכנית עבודה.
- מוכנות לקריאה; מודעות פונולוגית ושליטה בשמות האותיות.
- הקניית הקריאה לילד המתקשה וביסוסה. ניתוח דוגמאות.
- כלים מעשיים לקידום שטף הקריאה.
- בקרה ומטה קוגניציה בתהליכי הקריאה.
- הדגמות וניתוחי מקרים.
לפרטים, להרשמה ולהזמנה להשתלמות בית ספרית נא לפנות לטל' 08-8567474, 050-6316777, 050-7237180