הציור מהווה עבור ילדים ובני נוער כלי הבעתי רב משמעות, דרכו ניתן ללמוד על עולמם הפנימי ועל
תחושותיהם האישיות, זאת בהתבסס על בחירת נושאי היצירה ומאפייני הציור שלהם.
ילדים מפיקים הנאה מרובה מציור, ובאופן טבעי מבטאים דרכו רגשות – החל מפחדים, דרך הנאות, שאיפות
ותקוות ועד לעצב ולאושר המרמזים לנו על היחסים והאינטראקציה שלהם עם העולם הסובב אותם, על
מצבם החברתי, הלימודי וההתנהגותי. הציור הפך להיות כלי עזר בידי מאבחנים ומטפלים, מורים וגננות,
הפותח צוהר נוסף אל עולמו הפנימי, ההתפתחותי, הרגשי והתקשורתי של הילד.
במסגרת הקורס נקבל כלים שיאפשרו לנו להרחיב את ההסתכלות על חוזקותיו וחולשותיו של הילד מול
אתגרים העומדים בפניו, ולאפשר הצלבת מידע עם אבחונים וחוות דעת נוספות על תפקודו.
מידע טכני:
אופי הקורס: זום.
מס' מפגשים: 8 מפגשים כאשר כל מפגש 4 שעות אקדמיות. סה"כ 30 שעות אקדמיות.
מסלול לימוד: בוקר \ ערב.
מותאם אישית לאנשי חינוך וצוות משלים: כן.
דרישות סיום: נוכחות מינימום 85%, הגשת פרקטיקום – מטלה יישומית ללא מבחן.
תעודת הסמכה: סיים\ה בהצלחה קורס מוכנות לכתה א'.
הכרה לגמול: 30 שעות.
חומרי לימוד: אתר קורס עם חומר לימודי, הקלטות מפגשים נגישות ללא הגבלת זמן, קבוצת וואטספ פעילה עם מדריכת הקורס, צוות המכללה והתלמידים בו מקבלים חומרים וניתן להתייעץ ולשאול.
*** לפנייה ליועץ לימודים לבדיקת התאמה – לצרף לינק לייעוץ ***
סילבוס:
- מעבר מהגן לבית הספר: היבטים רגשיים, חברתיים ומוטוריים
- תהליכים שפתיים העומדים בבסיס המוכנות לכיתה א': מורפולוגיה, תחביר, פרגמטיקה, מודעות פונולוגית
- תהליכים קוגנטיביים העומדים בבסיס המוכנות לכתה א': יכולות חשיבה, זיכרון שמיעתי, זיכרון חזותי, תפיסה חזותית, תפיסה מרחבית, מיקוד קשב
- מוכנות דידקטית בשפה
- פיתוח שפה וחשיבה
- מוכנות דידקטית בחשבון
- ציוד התארגנות ואחיזת כלי כתיבה
- למידה חוויתית – המשחק ככלי למידה
מועדי קורסים:
28.10.24 יום רביעי
23.02.25 יום ראשון