התכנית להוראה מתקנת במתמטיקה מתמקדת בהקניית ידע תיאורטי ופרקטי, בנושא של לקויות למידה באופן כללי, תוך התמקדות ספציפית בתחום המתמטיקה. הקורס יעניק לסטודנטים ידע והבנה של הקשיים עמם נדרשים להתמודד ילדים המתקשים במתמטיקה, תוך שילוב של פרקטיקות הוראה המותאמות ללקויי למידה.
במסגרת הלימודים ירכשו המשתלמים ידע עיוני ומעשי על לקויות למידה בכלל ועל לקויות הקשורות במתמטיקה בפרט, יבססו את הבנתם במשמעותה של הלקות לתלמיד וירכשו גישות, שיטות וכלים להתערבות אפקטיבית בתהליכי למידה של תלמידים עם לקויות למידה במתמטיקה.
הטכניקה האלגברית- דרכים לזיהוי מקום הלומד, יחס ואחוזים.
השיח המתמטי – שאלות מילוליות, למה זה קשה?
גיאומטריה- אמצעי המחשה וטיפול בשגיאות, פונקציות.
מידע טכני:
אופי הקורס: זום.
מס' מפגשים: 24 מפגשים כאשר כל מפגש 4 שעות אקדמיות. סה"כ 96 שעות אקדמיות
מסלול לימוד: ערב.
מותאם אישית לאנשי חינוך וצוות משלים: כן.
דרישות סיום: נוכחות מינימום 85%, הגשת פרקטיקום – מטלה יישומית ללא מבחן.
תעודת הסמכה: סיים\ה בהצלחה קורס הוראה מתקנת\מותאמת במתמטיקה על יסודי.
הכרה לגמול: 60 \ 30 שעות.
חומרי לימוד: אתר קורס עם חומר לימודי, הקלטות מפגשים נגישות ללא הגבלת זמן, קבוצת וואטספ פעילה עם מדריכת הקורס, צוות המכללה והתלמידים בו מקבלים חומרים וניתן להתייעץ ולשאול.
*** לפנייה ליועץ לימודים לבדיקת התאמה – לצרף לינק לייעוץ ***
סילבוס:
- הבדל בין לקות למידה לקושי במתמטיקה בעל יסודי ודגשים בהכוונה לתוכנית ההבחנות החדשה כבר מחט"ב
- רצפים – מעבר מתחומים בחט"ב לאשכלות בחט"ע, מה המשותף?
- יחס ברצף לימודי מחט"ב לחט"ע
- אחוזים ברצף לימודי מחט"ב לחט"ע
- איך ללמד את כולם תוך מענה לשונות- הוראה פרסונלית, טיפול בשגיאות.
- מה בין אסטרטגיות למיומנויות הדגמה בנושאים מתמטיים נבחרים
- מתוכנית לימודים ארצית למחוזית לבית סיפרית לכיתתית ועד ללומד
- מערכת צירים – התמצאות ומבוא לפונקציה קווית
- פונקציה קווית – ברצף שש שנתי. בשאלונים השונים בתוכנית ההבחנות החדשה מפונקציה קווית למודל לינארי.
- מפונקציה ריבועית למודל ריבועי
- סליחה על השאלה – התמודדות עם שאלות "תבניתיות" לשאלות בתחומי תוכן מגוונים
- שאלות מילוליות- כלים להתמודדות במצבים רווי מלל
- הייצוגים החזותיים – כלים להוראת הסטטיסטיקה ברצף שש שנתי בהלימה לתוכנית ההבחנות החדשה
- גיאומטריה – דגשים מתוכנית הלימודים בחט"ב. גיאומטריה וטריגונומטריה באשכול התמצאות במישור ובמרחב
- הערך של הדרך – דרכים להערכה מותאמת ומשקפת. הערכה פדגוגית- מהי?
מועדי קורסים:
15.09.24 יום ראשון
03.12.24 יום שלישי
17.02.25 יום שני
20.04.25 יום ראשון
01.07.25 יום שלישי